Закрити
фото
logo

   
X

Пошук по сайту

Нові надходження до відділу мистецтв


Шановні відвідувачі сайту!

Пропонуємо ознайомитися з новими книгами, які надійшли у фонд відділу



квітень 2025 року

Листи з весни

А47457 821.161.2

А72

Антонюк В. Г. Листи з весни : вибрані поезії / В. Г. Антонюк. – Київ ; Харків : Майдан, 2024. – 96 с.

Масштабна орієнтація на образи природи, стильові особливості в побудові композицій збірки віршів Валентини Антонюк «Листи з весни» на всіх рівнях демонструє глибоку рецепцію найкращих зразків національної літератури та водночас є прикладом витончених переживань і емоцій авторки, в яких органічно поєднано поетичну основу з музичним звукописом.

Валентина Антонюк – знана співачка, поетеса, науковець, народна артистка України, докторка культурології, професорка сольного співу. Відомі вокальні цикли на її слова «Бентежність» Л. Колодуба, «Теплі Пісні» В. Антонюка, як і його ж солоспівів «Павутиняно в лісі» та романс В. Кирейка «Дайте крила мені» стали окрасою концертних програм сучасної камерної лірики.


Поетика співу

В6644 784(477)

А72

Антонюк В. Г. Поетика співу : монографія / В. Г. Антонюк. – Київ : Бихун В. Ю., 2025. – 116 с.

У монографії Валентини Геніївни Антонюк зібрано її осібні, а також написані у співавторстві статті, присвячені проблемам композиторської та виконавської поетики. Досліджено жанрово-стилістичні особливості поетики сольного та хорового академічного співу як багаторівневого інструменту пізнання нових форм і художніх засобів вокально-виконавського процесу в музичному мистецтві. Багатоаспектні вияви поетики вокальної шевченкіани сконцентровані в монографії на українському національному феноменові співаного слова Тараса Шевченка.

Для професійних музичних кіл, викладачів і студентів вищих навчальних закладів культури і мистецтв, дослідників традицій українського академічного співу та меломанів.


Музика XX – XXI століть

Б52458-1(ч. 1) 78.03(4)

Б48

Берегова О. М. Музика XX – XXI століть. Східна Європа та українське зарубіжжя : підручник. Кн. 1. Ч. 1 / О. М. Берегова. – Київ : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2012. – 294 с. : фот.

Видання є першим в історії незалежної України підручником з базового курсу «Музика ХХ – ХХІ століть. Східна Європа та українське зарубіжжя», який є складовою частиною циклу музично-історичних дисциплін і входить до навчальних планів з підготовки бакалаврів у вищих музичних навчальних закладах України ІІІ – ІV рівнів акредитації. Перша частина підручника висвітлює історико-культурні явища та музично-стильові процеси першої третини ХХ ст. з сучасних методологічних позицій, дає читачеві уявлення про найвагоміші філософські концепції й теорії того часу, стильовий плюралізм європейського мистецтва. Композиторська творчість в основних музичних жанрах – пісенно-хоровому, симфонічному, оперно-балетному, кантатно-ораторіальному, камерному – представлена в контексті суперечливих соціокультурних явищ епохи.

Пропоноване видання розраховане на студентів і викладачів вищих музичних та гуманітарних навчальних закладів зі спеціальності «Музичне мистецтво».


Діалог культур

Б52456 78.03(477+100)

Б48

Берегова О. М. Діалог культур: образ іншого в музичному універсумі : монографія / О. М. Берегова. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2020. – 304 с. : іл.

У монографії розглянуто з позицій імагології різножанрові зразки українського та світового академічного музичного мистецтва, створені на межі ХХ–ХХІ століть.

Доведено, що імагологічний підхід робить можливим виявлення специфіки образного сприйняття іншого представниками різних культур, розкриття уявлень учасників культурного діалогу один про одного, віднайдення ефективних механізмів позитивної репрезентації культури України у світі.

Для викладачів, студентів і здобувачів наукових ступенів у закладах вищої освіти гуманітарного профілю, дослідників у сферах музичного мистецтва, культурології, мистецтвознавства, філософії культури.


Діалог культур у процесі гармонізації постсучасного світу

А47422 7(477)

Д44

Діалог культур у процесі гармонізації постсучасного світу : зб. тез і повідомл. дистанційного наук. круглого столу, 28 квіт. 2020 р. / Ін-т культурології НАМ України ; гол. редкол. Г. П. Чміль. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2020. – 112 с.

Збірник укладено за матеріалами дистанційного круглого столу «Діалог культур у процесі гармонізації постсучасного світу», дистанційно проведеного Інститутом культурології в межах виконання теми досліджень «Діалог культур у постсучасності: динаміка самоорганізації та глобалізаційні виклики» (2020–2023 р.).


Персоналізована історія європейського кіномистецтва

А47420 791.1(4)

К75

Кохан Т. Г. Персоналізована історія європейського кіномистецтва: потенціал культурологічного аналізу : монографія / Т. Г. Кохан ; Ін-т культурології НАМ України. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2021. – 320 с.

У монографії представлено персоналізовану історію європейського кіномистецтва, що розглянута на засадах культурологічного аналізу, застосування якого актуалізує низку важливих проблем: потенціал концептуального перехрестя «культурологія – кінознавство», особливості трансформаційних процесів у логіці руху європейського кінематографа, історико-культурні етапи «класика – постмодернізм – неокласика». Наголошено на феномені «персоналізація», що розглядається як структурний елемент біографічного методу – одного з наріжних чинників культурологічного аналізу. «Персоналізовану історію європейського кіномистецтва» інтерпретовано відповідно до естетико-художніх уподобань автора монографії.

Для фахівців у галузі історії культури, культурології, кінознавства, а також для студентів творчих навчальних закладів.


Культурологічна думка

П1085-24(2023) 008

К90

Культурологічна думка : зб. наук. пр. № 24 / Нац. акад. мистецтв України, Ін-т культурології ; редкол.: О. М. Берегова, Ф. Больман, Є. Вайс та ін. – Київ : Ін-т культурології АМУ, 2023. – 192 с.

Збірник наукових праць «Культурологічна думка» є фаховим науковим рецензованим журналом відкритого доступу, у якому публікуються оригінальні наукові статті за результатами досліджень у галузі культурології та мистецтвознавства.

Видання спрямоване на підтримку досліджень з культурології, філософії культури, культурної антропології, мистецтвознавства, історії, соціальних комунікацій з метою вироблення нових парадигм культурного розвитку, аналітичну підтримку культурної політики.

Видання призначене для науковців, викладачів, аспірантів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами гуманітарного знання.


Гімни України

А47443 784.71(477)

Л48

Лепша І. Д. Гімни України : пісні-славні / І. Д. Лепша. – Чернівці : Друк Арт, 2017. – 112 с.

Гімни (з грецької мови) – пісні-славні, приурочені богам і героям, уперше побачили світ в Україні понад 90 років тому у записах дослідника Євгена Турули. Нинішнє видання складає оригінальний том, упорядкований журналістом-музикознавцем з Києва Іваном Лепшою. Тексти доповнені музикою, тому й становлять особливий інтерес як для науковців, музикантів, так і для широкого кола читачів, особливо молоді, для якої книжка може стати настільною.


Людина. Діалог. Цифрова культура

Б52463 008(477)

Л93

Людина. Діалог. Цифрова культура : зб. матеріалів круглих столів та конф. 2021 (у 3 ч.) / Ін-т культурології НАМ України ; науково-редкол. : Г. П. Чміль, В. Д. Сидоренко, В. А. Бітаєв та ін. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2021. – 384 с.

Збірник укладено за матеріалами Всеукраїнської науково-практичної конференції «Людина в цифровому світі. Ефекти смерті, театру, «завіси», реального як феномени сучасного мистецтва», проведеної Національною академією мистецтв України, Інститутом культурології НАМ України, Інститутом проблем сучасного мистецтва НАМ України 04.06.2021 р. та матеріалами круглих столів «Культурна антропологія: предмет і основні проблеми» та «Діалог культур у полікультурному просторі сучасності», проведених Інститутом культурології НАМ України 20 – 27.05.2021 р.

Збірник містить три розділи, до яких включені наукові статті та тези наукових повідомлень учасників конференції та наукових круглих столів.


Скуратівський у KINO-КОЛІ (1997–2008)

52465 791.4(477)

С46

Скуратівський В. Л. Скуратівський у KINO-КОЛІ (1997–2008) : монографія / В. Л. Скуратівський ; Ін-т культурології НАМ України. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2020. – 288 с.

Вадим Скуратівський є українським інтелектуалом – мистецтвознавцем, істориком, літературознавцем, публіцистом, автором понад 1000 публікацій з історії української, російської та західних літератур, загальної історії, філософії історії, історії кіна й театру, учасник ініціативної групи «Першого грудня».

Закінчив Київський державний університет ім. Тараса Шевченка, факультет романо-германської філології. Захистив докторську дисертацію «Екранні мистецтва у соціокультурних процесах XX століття». Автор-відник циклів телепрограм «Свіжий погляд на історію», «Монологи. Надії і втрати», «Бачу землю». Знімався, зокрема, в ігрових фільмах Сергія Маслобойщикова «Співачка Жозефіна і мишачий народ», «Шум вітру». Є автором щоквартального часопису KINO-KOЛО від його першого до останнього числа (1997–2008), де видрукував сорок оригінальних аналітичних матеріалів, котрі є пронизливим поглядом на історію, сьогодення й майбуття українського та світового кіномистецтва і наповнюють цю книжку.


Суб`єкт. Пам`ять. Символічне

Б52462 7: 94(477)

С89

Суб`єкт. Пам`ять. Символічне : матеріали Дистанційної Міжнар. науково-теорет. конф. та наук. круглого столу «Культурна спадщина радянського періоду в сучасній Україні: від ностальгії – до переосмислення»; 28 трав. 2020 р. / Нац. акад. мистецтв України, Ін-т культурології НАМ України ; гол. редкол. Г. П. Чміль. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2020. – 176 с.

Збірник укладено за матеріалами дистанційної Міжнародної науково-теоретичної конференції «Суб’єкт. Пам’ять. Символічне» та наукового круглого столу «Культурна спадщина радянського періоду в сучасній Україні: від ностальгії – до переосмислення», проведених Національною академією мистецтв України, Інститутом культурології НАМ України, Інститутом проблем сучасного мистецтва НАМ України 28 травня 2020 р.

До збірника включені наукові статті та тези наукових повідомлень учасників науково-теоретичної конференції та наукового круглого столу.


Військово-історичний живопис

В6641 75(477)

Х76

Холоменюк А. І. Військово-історичний живопис = Military and History Painting / А. Холоменюк. – Чернівці : Золоті литаври, 2011. – 92 с. : іл.

Андрій Холоменюк – заслужений художник України, син народного художника України Івана Холоменюка, один із найвидатніших баталістів України, працює над українською військовою тематикою із 2005 року..

Баталістика А. Холоменюка має виразний авторський стиль написання, з виразною манерою і грою кольору, світлотіней, характеризується довершеною композиційністю та глибоким пропрацюванням історичних деталей та контексту. Батально-історичні твори художника належать до вагомих взірців сучасного українського історико-батального живопису, в якому яскраво відображено українську військову тематику.


Сучасний живопис

В6642 75(477)

Х76

Холоменюк А. І. Сучасний живопис = Modern Painting / А. Холоменюк. – Чернівці : Золоті литаври, 2011. – 80 с. : іл.

«Сучасний живопис» Андрія Холоменюка є всебічним дослідженням творчості митця, висвітлює активну роботу художника в напрямі сучасного живопису, де він використовує нові техніки та технології, що дозволяє йому створювати унікальні твори, які поєднують традиції з інноваціями.

Видання стане корисним для всіх, хто цікавиться сучасним мистецтвом, а також для тих, хто прагне зрозуміти, як живопис може відображати складність і багатогранність сучасного світу.


Людина – екран

Б52466 7.036(100)

Ч-74

Чміль Г. П. Людина – екран: візуальна антропологія (пост) сучасності : монографія / Г. П. Чміль ; Ін-т культурології НАМ України. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2020. – 256 с. : іл.

Монографію присвячено надзвичайно актуальній проблемі дослідження екрану як специфічного феномену (пост) сучасної культури, що виконує подвійну функцію: адекватно відображає життя людини і, водночас, формує нові способи людського мислення, зумовлені взаємодією екранного дискурсу та суб’єкта.

Показано, що загальний дисплейно-екранний простір сучасності найточніше відображає наявну соціокультурну реальність, в якій нівелюється звична культурологічна диференціація типів культури на «високу» та «масову», а тотальність «буття-з-екраном» унеможливлює гегемонію якоїсь однієї з соціальних чи маргіналізованих груп, бо кожен із сучасних суб’єктів має можливість без обмежень продукувати «екранне знання» та виривати власну суб’єкт(оподіб)ність з простору типових ідентифікаційних взірців до становлення себе як вільної особистості.

Для фахівців в галузі культурології, філософії культури, мистецтвознавства, дослідників наукових інституцій та творчих вищих навчальних закладів.


Феноменологія культури як методологія інтерпретації

А47421 782/792

Ю16

Юдкін-Ріпун І. М. Феноменологія культури як методологія інтерпретації : монографія / І. М. Юдкін-Ріпун ; Ін-т культурології НАМ України. – Київ : Ін-т культурології НАМ України, 2020. – 352 с.

У монографії з позицій феноменології розглянуто проблематику виконавського мистецтва в театрі та музиці. Інтерпретацію подано в контексті інтуїтивного мислення в аспекті герменевтики і евристики. Простежено формування ейдетичних абстракцій як метаморфози ідіоматики.

Для студентів і викладачів мистецьких вишів, дослідників театрального і музичного мистецтва, культурології, філософії культури, мистецтвознавства.



 

© Хмельницька обласна універсальна
наукова бібліотека
e-mail: library.ounb.km@gmail.com