Пошук по сайту
Нові надходження до читального залу гуманітарного профілю
Шановні відвідувачі сайту!
Пропонуємо ознайомитися з новими книгами, які надійшли у фонд відділу
січень 2024 року
Б52046 316.658 В15 Віра Валлє Ілюзія ефективності. Як і чому нас пошивають у дурні: . / В. Валлє. - Харків : Фабула, 2020. - 208 с. : іл. Як ми стаємо жертвами фейків, шахрайства і брехні, робимо безглузді речі, ухвалюємо неефективні або навіть шкідливі рішення? Як нас пошивають у дурні й чому ми дозволяємо це робити? Ця книга зацікавить того, хто хоч раз у житті ставив під сумнів нав`язані ззовні поширені стереотипи і доцільність усього, що відбувається у нашому «маленькому» і «великому» світах. Хто має відвагу кинути виклик дезорієнтації, хаосу і паніці, спровокованими маніпуляторами. Хто прагне стати на захист дійсного світу всупереч розповсюдженим ілюзіям, з якими ми стикаємося на кожному кроці.
А46615 159.94:355 Г79 Ерік Грейтенс. Стійкість: тяжко виборена мудрість для ліпшого життя: . / Е. Грейтенс ; пер. з англ. О. Тільної. - Харків : Фабула, 2023. - 432 с. Ерік Ґрейтенс, у минулому «морський котик», написав свою книжку насамперед для солдатів, які повернулись додому з війни й не знають, як жити далі. Автор показує, як протистояти болю, практикувати співчуття, розвинути покликання, знайти наставника і створити щастя. Його поради будуть також корисні кожному, хто хоч раз стикався з життєвими труднощами. «Стійкість: тяжко виборена мудрість для ліпшого життя» допоможе впоратися зі слабкістю, віднайти мужність і знову рухатися вперед.
М1130-1,2,3,4,5,6,7,8 94(477) Г 85 Грицак Ярослав. Подолати минуле : глобальна історія України : у 8 ч. / Я. Й. Грицак ; Укр. культ. фонд. – Львів : Львів. обл. осередок ВГО «Укр. спілка інвалідів - УСІ», 2023. – (Книга Брайлем). Поєднання глобального та локального є нагальною потребою для тих, хто намагається знайти вихід із кризи сучасності. Книжка пропонує такий підхід до сучасної України. Автор зазначає, що Україна утворилася внаслідок глобалізації та модернізації, разом із найтемнішими їх сторонами, пов`язаними з масовим насильством. Однак минуле – це не тюрма. Воно завжди залишає місце для вибору. Видання звертається до минулого, аби краще зрозуміти, де зараз є Україна і світ та куди вони могли б рухатися далі. Книгу надруковано у рамках проєкту «Подолати минуле. Україна в подіях та особистостях» за підтримки Українського культурного фонду. Автор проєкту – Львівський обласний осередок ВГО «Українська спілка інвалідів - УСІ».
Б52037 376 Д49 Дитина із синдромом Дауна: . / О. В. Чеботарьова, А. Василенко-ван де Рей, І. В. Гладченко. - Харків : Ранок, 2018. - 48 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями). Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі - знаходити роботу та створювати сім`ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.
Б52039 376 Д86 Алла Луківна Душка. Дитина з розладами аутистичного спектра: . / А. Л. Душка. - Харків : Ранок, 2023. - 32 с. - (Інклюзивне навчання). Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов`язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психологічними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополучча їхньої дитини.
Б52040 376 К61 Алла Анатоліївна Колупаєва. Інклюзивне навчання: вибір батьків: . / А. А. Колупаєва, Л. М. Наконечна. - Харків : Ранок, 2018. - 56 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями). Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок - на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі. Матеріали цього посібника розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори посібника надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми проблемами в навчальному закладі.
Б52045 376:617.75 К72 Тетяна Миколаївна Костенко. Орієнтування в просторі незрячих дітей та дітей з порушеннями зору: метод. рек. / Т. М. Костенко, В. І. Гошовський. - Харків : Ранок, 2022. - 112 с. - Бібліогр.: С. 109-111. Це видання є актуальною практичною розробкою, призначеною як фахівцям і батькам, так і дітям. Для спеціалістів — це практичні рекомендації щодо супроводу незрячих учнів у закладі освіти, поради з формування культури спілкування «зрячий–незрячий»; для батьків і близьких — це путівник на шляху до правильного розуміння проблем дитини й побудови адекватних взаємовідносин. Для дітей — це можливість розширити межі особистого простору.
Б52044 376:617.75 К72 Тетяна Миколаївна Костенко. Дитина з порушенням зору: . / Т. М. Костенко. - Харків : Ранок, 2018. - 40 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями). Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини — вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того, автор надає спеціальні рекомендації: як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень і куди звертатися по допомогу.
Б52047 32(477) К95 Леонід Данилович Кучма. Україна - не Росія. Двадцять років потому: . / Л. Д. Кучма ; Президент. фонд Леоніда Кучми "Україна". - Київ : АДЕФ- Україна, 2023. - 504 с. : фото. Книга президента Л. Кучми відкриває багато нового навіть тим, хто знає нашу країну. Зроблено спробу порушити «знову мовчання» навколо найскладніших і найболючіших тем у стосунках між українцями і росіянами.
Б52043 376 М29 Ірина Володимирівна Мартиненко. Комунікативний тренінг для дошкільників з порушеннями мовлення: навч.-метод. посіб. / І. В. Мартиненко. - Харків : Ранок, 2018. - 120 с. - (Інклюзивне навчання). У навчально-методичному посібнику висвітлено теоретико-методичні засади та надано практичні рекомендації щодо формування комунікативної діяльності, проведення психокорекційної роботи з дітьми із мовленнєвими порушеннями в умовах дошкільного навчального закладу. Описано етапи завдання, методи та принципи, зміст комунікативного тренінгу цієї групи. Посібник призначено для практичних психологів, педагогів, логопедів і вихователів дошкільних навчальних закладів, а також студентів, які навчаються за спеціальністю "Спеціальна освіта (логопедія і спеціальна психологія)". Крім того, посібник, безумовно, зацікавить батьків дітей з особлими освітніми потребами.
В6461 37:613.88 Н63 Наталія Валеріївна Никоненко Я дорослішаю. Статеве виховання: посіб. для вчителів / Н. В. Никоненко, В. Н. Шевченко. - Харків : Ранок, 2020. - 120 с. : іл. - (Статеве виховання). Поєднує матеріали робочого зошита зі стислими конспектами групових занять у класі та низкою домашніх завдань. Він містить детальну інструкцію з організації виконання роботи з матеріалом зошитів, практичні поради вчителям та пояснення стратегій статевого виховання.
Б52042 376 П84 Леся Іванівна Прохоренко. Дитина із труднощами у навчанні: . / Л. І. Прохоренко. - Харків : Ранок, 2018. - 48 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями). Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам`ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини.
Б52032 376 Р49 Юлія Валентинівна Рібцун. Дитина з порушеннями мовленнєвого розвитку: . / Ю. В. Рібцун. - Харків : Ранок, 2023. - 40 с. - (Інклюзивне навчання). Цей посібник рекомендовано для батьків дітей із затримкою мовленнєвого розвитку. Найпоширенішим діагнозом є фонетико-фонематичне недорозвинення, тобто порушення процесів формування звуковимовної системи в дітей з різними мовленнєвими розладами. Правильне мовлення — це не тільки чітка звуковимова, а й уміння грамотно висловлювати власні думки, загальний розвиток, культура, успішність дитини в цілому. Саме тому в батьків виникає безліч запитань: що потрібно для повноцінного розвитку мовлення малюка, як запобігти порушенням звуковимови в дитини, чи варто віддавати дитину до спеціального дошкільного закладу, куди звертатися по допомогу, як найкраще навчати дитину з такими вадами читання тощо. Автор посібника відповідає на ці та багато інших запитань, надає конкретні поради щодо методики роботи з такими дітьми задля успішного подолання проблем.
Б52041 376 Т67 Сніжана Валеріївна Трикоз. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку: . / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. - Харків : Ранок, 2018. - 40 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями). У цьому посібнику розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину й усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Посібник містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.
Б52038 376 Ч-34 Олена Валентинівна Чеботарьова. Дитина із церебральним паралічем : . / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Е. А. Данілавічютє. - Харків : Ранок, 2018. - 40 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями). Цей посібник адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори посібника дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.
А46618 159.922 Ш87 Клод Штайнер. Сценарії життя людей: . / К. Штайнер ; пер. з англ. Я. Машико. - Харків : Фабула, 2023. - 448 с. Ми живемо у світі стереотипних стосунків і банальних сценаріїв. Чи погано це, досліджує Клод Штайнер, спираючись на власний психотерапевтичний досвід і здобутки Еріка Берна, свого вчителя і наставника. Банальні сценарії, за якими живуть люди, передаються з покоління в покоління, а вихід із пастки стереотипів може бути болючим. Але він можливий. Клод Штайнер детально розбирає основні сценарії та аналізує моделі стосунків між чоловіками та жінками.
|