|
|
|
Пошук по сайту
Права людини (кінострічка, діалог)
В рамках факультету «Права людини (кінострічка, діалог)» Університету третього віку Хмельницького міського територіального центр соціального обслуговування споживачі соціальних послуг Центру переглянули та обговорили документальну кінострічку «Школа» (режисер: Сергій Андрушко) з колекції DOCU/КЛУБ – Docudays UA.
Селище Ромодан, що на Полтавщині, розділяє півтора десятка колій, якими проходять швидкісні потяги. З кожного боку залізниці є своя школа. Влада вирішує одну закрити. Батьки схвильовані – дітям доведеться ходити через залізничний переїзд. Починає діяти батьківський рух за збереження школи.
Споживачі соціальних послуг ділилися думками щодо змісту понять «публічна інформація», «відкритий доступ».
Зоя Філіппенко, керівниця Кіноклубу Docudays UA «Право в об’єктиві розповіла присутнім про режисера та його кінострічку.
Павло Слободянюк, адвокат Хмельницької обласної організації «Подільська правова ліга», експерт заходу, ознайомив присутніх із Законом України «Про доступ до публічної інформації», розповів про види публічної інформації, особливості її оформлення та терміни підготовки відповіді на запит розпорядником інформації; повідомив, до яких органів влади і за якою інформацією можна звертатися та хто може отримувати публічну інформацію; ознайомив із критеріями, за якими учасники/-ці зможуть визначати підстави для оскарження дій чи бездіяльності розпорядників інформації. Експерт поінформував щодо способів оскарження дій та наголосив на різниці між запитом на інформацію та зверненням громадян.
Присутні отримали консультації щодо написання інформаційного запиту, обговорили право на освіту, засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності; доступ до публічної інформації як необхідну умову розвитку демократії. Міркували над тим, чи є зв’язок між правом на доступ до інформації та розвитком демократії в країні, і як право на освіту пов’язане з правом на доступ до інформації.
Говорили про децентралізацію, реформу освіти, підстави для ліквідації закладу, причини його закриття. Присутні звернули увагу на особливості спілкування представників місцевої влади з мешканцями громади, їхню непрозорість та невідкритість, а також ділилися враженнями від фільму та своїми історіями.
|
|