|
|
|
Пошук по сайту
Болем поранені ніжні пташки…
«Болем поранені ніжні пташки…» – тема онлайн-засідання кіноклубу Docudays UA «Право в об’єктиві» зі здобувачами освіти Лісовогринівецького ліцею Лісовогринівецької сільської ради.
В заході взяла участь Тетяна Матвійчук – практикуюча психологиня, психотерапевтка, кандидатка психологічних наук, доцентка Хмельницького кооперативного торговельно-економічного інституту.
Учасники переглянули документальну стрічку «Щось прекрасне лишилося позаду» режисерки Катріне Філп (https://docuclub.docudays.ua/movies/item/shchos-prekrasne-lishilosya-pozadu/) з колекції DOCU/КЛУБ – Docudays UA. У фільмі розповідається про дітей, що втратили батьків, їх переживання та надання їм психологічної допомоги.
Пані Тетяна ознайомила присутніх з визначенням поняття «горе», розповіла про стадії, вікові особливості переживання горя та як правильно говорити дитині про смерть близької людини, як допомогти дітям впоратися з горем; акцентувала увагу на найрозповсюдженіших реакціях на втрату. «У різні вікові періоди дитяче горе має свою специфіку, але водночас існують прояви, спільні для будь-якого віку. При тому, що навіть однолітки реагують на смерть близької людини по-різному…», – сказала експертка заходу.
Особливу увагу звернула на емоції, які переживають діти під час війни; розповіла про те, як розмовляти з дитиною, якщо під час війни хтось загинув; особливості надання психологічної підтримки дітям у цей важкий час; надала практичні поради дітям як пройти крізь виклики війни. Пані Тетяна наголосила, що війна – це стрес для дитини. Вона приносить багато страждань та втрат… І для дітей це найважча втрата – батька, матері, рідних… Коли діти стикаються з цим болісним випробуванням, вони потребують співчутливої і мудрої підтримки з боку дорослих, щоби могти пройти дорогою жалоби, могти розділити біль і отримати належну підтримку…
Говорили про соціальні служби, які діють в громаді з надання соціальних послуг сім’ям та дітям; відсутність у ній організації, куди можна звернутися за допомогою у разі горя.
Під час заходу присутні поділилися своїми враженнями від фільму та емоціями, які він викликав. Учасники обговорили інструменти, які допомогли дітям пережити горе, поділилися власними історіями.
|
|