|
|
|
Пошук по сайту
 Вебінар
Бібліотекарю
Підвищення кваліфікації
(Методична діяльність)
Штучний інтелект у бібліотечних медіа: тренд чи необхідність?
З 20 по 23 травня фахівці відділу науково-методичної роботи та інновацій у бібліотечній справі взяли участь у XIV Всеукраїнській онлайн-школі бібліотечного журналіста «Штучний інтелект у бібліотечних медіа: тренд чи необхідність?». Це були чотири дні інтенсивного навчання, обміну досвідом та занурення у світ сучасних технологій, що стрімко змінюють наше повсякдення, зокрема й бібліотечну справу.
Перший день, 20 травня, був присвячений ролі штучного інтелекту в бібліотечних медіа; світовому досвіду застосування технологій штучного інтелекту та інтеграції Gemini в роботу бібліотек.
Наступного дня обговорили питання штучного інтелекту в бібліотечній роботі: його потенціал як помічника, ризики використання та його роль як інструменту інклюзивного спілкування. Учасники навчилися моделювати інклюзивні бібліотечні послуги за допомогою ШІ-інструментів для роботи з медіаконтентом; ознайомилися з досвідом створення YouTube-каналу для бібліотек, включаючи планування медіаконтенту, технічні аспекти та промоцію.
22 травня учасники дізналися про генерування бібліотечного контенту за допомогою технологій штучного інтелекту; обговорили сильні сторони та обмеження ChatGPT як «співавтора» контенту, а також можливості використання штучного інтелекту для створення різноманітного бібліотечного медіаконтенту.
На завершення школи пройшли тренінг «Штучний інтелект та дезінформація», взяли участь у тест-грі Kahoot!
Щиро дякуємо організаторам Всеукраїнської онлайн-школи бібліотечного журналіста – Міністерству культури та стратегічних комунікацій України, Харківській державній науковій бібліотеці імені В. Г. Короленка, Харківському обласному відділенню (філії) ВГО Українська бібліотечна асоціація, Київському національному університету культури і мистецтв, Луганському обласному відділенню ВГО Українська бібліотечна асоціація за пізнавальне, креативне та надихаюче навчання!
|